Regulamin Stadionu Miejskiego
Regulamin Stadionu Miejskiego przy ul. Olsztyńskiej 14 w Dobrym Mieście
- Postanowienia ogólne
- Stadion Miejski przy ul. Olsztyńskiej 14 w Dobrym Mieście (dalej „Stadion”) jest obiektem sportowo-rekreacyjnym zarządzanym przez Ośrodek Sportu i Rekreacji w Dobrym Mieście.
- Regulamin określa zasady korzystania ze Stadionu oraz przebywania na jego terenie.
- Stadion jest przeznaczony do organizowania zawodów sportowych, zajęć rekreacyjnych, imprez kulturalnych oraz innych wydarzeń zgodnych z jego przeznaczeniem.
- Wejście na teren Stadionu stanowi jednoczesną akceptacje i zgodę na przestrzeganie postanowień Regulaminu Stadionu.
- Stadion jest monitorowany za pomocą kamer monitoringu wizyjnego przez 24 godziny na dobę.
- Zasady korzystania ze Stadionu
- Korzystanie ze Stadionu odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez administratora obiektu.
- Osoby fizyczne, kluby sportowe, stowarzyszenia, szkoły oraz inne organizacje chcące korzystać ze Stadionu są zobowiązane do uzyskania zgody administratora oraz zapoznania się z niniejszym regulaminem.
- Osoby poniżej 15. roku życia mogą przebywać na terenie Stadionu wyłącznie pod opieką osób dorosłych.
- Prowadzenie zajęć sportowych może odbywać się jedynie pod nadzorem uprawnionych trenerów, instruktorów lub nauczycieli, którzy ponoszą odpowiedzialność za uczestników.
- Wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu, zobowiązane są do podporządkowania się poleceniom pracowników Stadionu, służb porządkowych i osób upoważnionych przez administratora.
- Na teren Sadionu zakazuje się wstępu osobie znajdującej się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających i psychotropowych lub innych podobnie działających środków, zachowującej się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającej zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
- Za rzeczy pozostawione na obiekcie Administrator nie ponosi odpowiedzialności.
III. Obowiązki użytkowników
- Wszystkie osoby przebywające na terenie Stadionu są zobowiązane do przestrzegania porządku publicznego oraz postanowień niniejszego regulaminu.
- Użytkownicy są zobowiązani do korzystania z obiektu i jego urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem oraz do dbania o ich stan.
- Wszelkie zauważone uszkodzenia lub awarie należy niezwłocznie zgłaszać administratorowi obiektu.
- Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone na terenie Stadionu.
- Zakazy
Na terenie Stadionu zabrania się:
- Wnoszenia i spożywania alkoholu oraz środków odurzających psychotropowych.
- Palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych.
- Wnoszenia broni lub wszelkiego rodzaju oraz przedmiotów, które mogą być użyte jako broń lub pociski, materiałów wybuchowych oraz innych niebezpiecznych przedmiotów, pojemników zawierających gaz, substancje żrące, farbujące lub powodujące zanieczyszczenia, przedmiotów wykonanych z kruchego, pękającego lub szczególnie twardego materiału, przedmiotów, .materiałów oraz urządzeń mogących stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkowników obiektu.
- Używania ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych.
- Wprowadzania zwierząt bez uzyskania zgody zarządcy, z wyjątkiem psów przewodników.
- Używania wulgarnych lub obraźliwych słów.
- Zachowań obrażających lub naruszających godność osobistą.
- Wchodzenia na ogrodzenia, drzewa, słupy oświetleniowe, maszty, dachy.
- Rozniecania ognia.
- Umieszczania na budynkach, urządzeniach, drogach lub ogrodzeniach napisów, plakatów, reklam lub ogłoszeń – bez zgody zarządcy.
- Załatwiania potrzeb fizjologicznych poza miejscami do tego przeznaczonymi.
- Prowadzenia – bez posiadania stosownych uprawnień – sprzedaży towarów lub kart wstępu.
- Prowadzenia bez zezwolenia zbiórek pieniężnych.
- Niszczenia mienia oraz zaśmiecania terenu.
- Poruszania się pojazdami mechanicznymi poza wyznaczonymi do tego celu drogami.
- Przebywania w miejscach niedozwolonych lub oznaczonych jako „Teren prywatny” lub „Wstęp wzbroniony”.
- Organizacja imprez
- Organizacja imprez masowych na terenie Stadionu wymaga zgody administratora oraz spełnienia wszelkich wymogów prawnych przewidzianych dla tego typu wydarzeń.
- Organizator imprezy jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa uczestników oraz porządku podczas trwania wydarzenia. Organizator wydarzenia ma pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie tego obowiązku.
- Organizator imprezy ma obowiązek niezwłocznie podejmować działania mające na celu usunięcie zagrożenia życia lub zdrowia uczestników imprezy, lub zapobieżenie niszczenia mienia.
- Organizator ma obowiązek zapewnienia drożności wejść na Stadion oraz dróg na terenie Stadionu, w szczególności dróg ewakuacyjnych.
- Organizator imprezy może wnieść na teren Stadionu i używać ogni sztucznych, rac, petard, świec dymnych lub materiałów pirotechnicznych, jeżeli wynika to z programu imprezy, posiada na to zgodę oraz jeśli umowa zawarta z zarządcą zawiera postanowienia w tej sprawie.
- Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych na terenie Stadionu może odbywać się podczas imprez tylko za zgodą administratora obiektu i tylko w miejscach do tego wyznaczonych.
- Po zakończeniu imprezy organizator jest zobowiązany do przywrócenia terenu Stadionu do stanu pierwotnego.
- Przy organizowaniu imprez masowych wymagane są stosowne pozwolenia.
- Postanowienia końcowe
- Osoby naruszające postanowienia niniejszego regulaminu mogą zostać poproszone o opuszczenie terenu Stadionu przez obsługę lub służby porządkowe.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektu.
- Administrator zastrzega sobie prawo do jednostronnego wprowadzenia zmian do Regulaminu Stadionu w każdym czasie.
- Wszelkie skargi, wnioski i sugestie dotyczące funkcjonowania Stadionu należy kierować do biura Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dobrym Mieście.